.

 


Mår inte så bra

Godmorgon. Jag och Vincents är vakna och redo att ta an en ny dag. Dock mår jag inte så särskilt bra, känner mig lite illamående och varm i kroppen. Får hoppas att det inte är nå som håller på att bryta ut. För det vill jag inte. Man måste ju orka ta hand om lillparveln här hemma. Men jag håller tummarna på att jag blir bättre! Nu ska jag iallafall ta och försöka få i mig frukost. Och Vincent ska få välling :)


Lite nytt

Igår innan vi åkte hemåt så passade jag på att springa in och köpa den här grymt snygga heldressen åt Vincent. Så himla gorgeous! Han kommer bli så fin :) Sen köpte jag även två pyamaser. Vilket han behövde eftersom alla andra han har sen tidigare har han växt ur. Plus att det börjar vara lite små kallt om nätterna. Så nu har han nå och mysa i :)








Regn och åter regn

Nu har morfar var här och busat litegrann med lilleman. Och han blev så glad. Men nu insåg jag precis att han har somnat sittandes i barnvagnen. Stackarn är helt färdig.
Vi har för övrigt en mysdag, eftersom det fortfarande är grått och trist ute. Men jag sörjer inte. Vincent får ju träna lite extra på att lära sig krypa :) Och det börjar ta sig! Mamma är så stolt :)




Myser framför bolibompa!

Ska ställa sig upp mot saker hela tiden :)

Och även försöka klättra sig upp efter mamma med såklart :)


Luleå

Hej och hå! Idag begav vi oss till Luleå. Passade på att åka hit med Micke, som är i Luleå och jobbar idag. Så nu är vi min pappas lägenhet. Dock osäkert ifall vi kommer kunna gå ut nånting pga att det öser ner ute just nu. Nåja, vädret spelar inte så stor roll. Vincent kommer iallafall få träffa sin morfar idag :)

Ha en bra dag allesammans!


Godmorgon

Blev inget bloggande igår eftersom vi var borta från morgon till kväll. Men här kommer lite bilder från det vi var och hälsade på hos Liam och Leya :)

Idag ska vi till Piteå och hälsa på Vincents gammelmormor och gammelmorfar, ska bli trevligt! Sen får man se vad som händer resten utav dagen :)






Hittat skafferiet

En som har hittat skafferiet för första gången och tycker det är super spännande :)






Kan inte sova

Verkar inte bli nå mer sömn för min del verkar det som. Trots kliande ögon så går det bara inte. Sov endast 4 timmar inatt så det borde ju inte vara några problem. Men jo, tydligen. Spring i benen. Precis som att jag hade kunnat springa en mil. Vilket känns mindre kul. Nu är bara frågan vad ska man göra under tiden?

Det är tur mamma genast blir gladare då hon ser en bild som denna :)


Full fart

Jahapp. Det blev en ännu tidigare morgon än igår. Och än en gång var det Mickes väckarklockor som väckte oss. Haha. Vincent är hur pigg som helst och springer just nu runt som en raket i sin gåstol och ska röra på allt. Speciellt på saker som mamma inte vill att man ska pilla på. Som förstärkarn till tv:n och inte minst sagt uttaget i väggen. Haha. Sen är det ganska kul att försöka köra omkull matstolen också ibland. Det är tur att han inte riktigt är "kababel" till allt :)


Våran lilla promenad

Vincent har precis deckat i sin säng efter våran lilla promenad. Jag känner mig också ganska trött efter att ha varit vaken sen kl 6. Passar nog bra att ta sig en tupplur själv nu innan han vaknar för då är det full fart igen. 
Härligt var det ute iallafall, och riktigt mysigt nu när hösten har börjat. Kommer bli många fina höstbilder :) 


Mammas älskling!



Badning

Har glömt visa bilderna från igårkväll, vi badade nämnligen Vincent. Och en sak är då säker, han ÄLSKAR det. Plaskar och har sig så att han nästan dränker sig själv. Haha.
Togs dock inga bilder under själva badningen.

Pappa och son :)



Godmorgon

Imorse vaknade Vincent vid 6, tror att han blev väckt utav Mickes väckarklockor. Bara att gilla läget och stiga upp. Nu ligger han iallafall i soffan med sin filt och tittar på sitt bolibompa. Gissar på att han snart är nära på att somna. Gullungen! Sen när han vaknar nästa gång så får vi se vad vi hittar på för nåt idag. Förhoppningsvis så är det någorlunda bra väder så vi får oss lite frisk luft åtminstone. Var ju inte så härligt väder igår då vi gick och hälsade på Vincents farmor på hennes jobb. Blåst och regn. Så idag hoppas vi på bättre tur :)


Bonde söker fru

Det som är bra med hösten det är att alla dessa program börjar om igen, därbland Bonde söker fru. Ska bli spännande att få följa det igen :)


En trött kille

Godmorgon på er! Idag är det äntligen fint väder, så då kommer jag och Vincent ha chans att gå ut och promenera. Härligt. Det uppskattas alltid utav lilleman :)
Så det är planerna för idag, om nu vädret håller i sig.

Har dock inte en lika busig pojk här hemma som igår, han verkar redan trött fast vi bara varit vakna i drygt 1 timme. Men jag misstänker att lillherrn har stått upp i sängen en bra stund innan mamma vaknade. Så jag tror det är det. Han kommer nog när som helst att somna om.
Så då blir det dags för mig att få i mig frukost och fixa mig.
Ha en bra dag allesammans.

Uppdatering: Fint väder? Ohnej. Nu blev det genast sämre, mulet och blåsigt. Usch. 

En bild på busungen från igår.



Glad

Regnet öser ner och lilleman har hållt igång i drygt 3 timmar. Så nu tog han precis en nap igen. Under tiden ska jag laga mat innan Micke kommer hem, jag undrar bara vad?
Hur som helst så är jag så glad att få hem honom redan idag. Var egentligen tänkt att han skulle komma hem på Torsdag eftersom han är och jobbar i Gällivare om veckorna. Så ikväll blir det mys framför Idol :)

Här nedan kommer lite bilder från tidigare idag, strax innan lilleman skulle äta sin mat. Han är ju bara för söt!

Mammas charmtroll :)


Massa bus här hemma

Det har varit minst sagt full rulle imorse. Vincent har börjat intressera sig allt mer och mer uti allt nu dom senaste veckorna. Det går undan! Och gåstolen den används flitigt. Men det som gäller nu det är att dra sig upp mot så gott som allt i princip..dvs vardagsrumsbordet, soffan och i sängen. Ett tecken på att våran lilla bebis börjar bli stor :)
Nu sover han dock sin lilla nap, så nu är det dags för mig att göra lite nytta istället :)

 




Lekstund

Har varit grått och mulet hela dagen idag så vi har tillbringat dagen inomhus. Men det tycker Vincent är minst lika roligt :)


Speciellt då man har lärt sig att stå på alla fyra :)


Overall

Idag kom den! Overallen som jag så länge har suktat efter. Kan inte annat säga än att jag är super nöjd. Vincent kommer vara så fin i den i vinter :)
 




Kommer fler bilder på den någon annan dag :)


I'm back

Hej. Nu är det bestämt, jag ska börja sätta igång med bloggandet på riktigt nu. Inhandlat en systemkamera så nu finns det ingen återvändo. Hoppas ni kommer gilla den! :)

RSS 2.0